Nieuwe tak van hondensport

Moderator: Irene

ranetje

Nieuwe tak van hondensport

Berichtdoor ranetje » Di Okt 04, 2011 14:17

Obéissance

Best geinig ::D
Afbeelding

Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

siebe

Re: Nieuwe tak van hondensport

Berichtdoor siebe » Di Okt 04, 2011 15:11

Ziet er leuk uit.
Ik zou bij zo'n proef al de mist in gaan omdat ik de volgorde niet zou kunnen onthouden.

Irene
moderator

Berichtdoor Irene » Di Okt 04, 2011 15:14

Wat een grote variatie aan oefeningen. Toch zie ik veel dingen terug die we met de gehoorzaamheidstraining ook doen. Alleen we lopen niet op zo'n brug of gaan niet door een bak met borden(?)en een verloren zoek is weer iets van de jachttraining.
Maar wat een aandacht heeft die hond voor zijn baas gedurende de hele oefening, zeg! Dat loopt allemaal gesmeerd.
Afbeelding
Bente en Sira

marylou

Berichtdoor marylou » Di Okt 04, 2011 15:16

Ik vind het knap hoor :!:
Ik zou er ook een zooitje van maken :mrgreen: dat doe ik met 1 simpele oefening al :-P
Afbeelding

Skye

Berichtdoor Skye » Di Okt 04, 2011 16:15

Knap vind ik het zeker, maar het zal wel aan mij liggen maar ik vind het er niet bepaald gezellig uitzien.

ranetje

Berichtdoor ranetje » Di Okt 04, 2011 16:47

Ach je leert je hond meteen om naast een kinderwagen te lopen :mrgreen:

Ik denk overigens dat iets dergelijks er met een Drent of Griffon of andere (staande) jachthond toch weer anders uit ziet dan met een Border Collie ::D
Afbeelding

Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

boris

Berichtdoor boris » Di Okt 04, 2011 18:09

Skye schreef:Knap vind ik het zeker, maar het zal wel aan mij liggen maar ik vind het er niet bepaald gezellig uitzien.

waarom niet?
Groetjes Herma
Afbeelding

boris

Berichtdoor boris » Di Okt 04, 2011 18:10

ik met een rally o parcours is ook heel wat anders dan mijn leares met haar border collie!
Groetjes Herma
Afbeelding

Bea

Berichtdoor Bea » Di Okt 04, 2011 18:34

Heel knap, maar hoe lang zouden ze daarvoor wel niet getraind hebben? Als ik dat zie dan denk ik, nou, bij mij slaat de seniele aftakeling dan al behoorlijk toe, want ik zou dat allemaal niet eens kunnen onthouden. Laat staan het achter elkaar doen en nog goed ook. :mrgreen:
Mijn Drent is een pràchtvent.
Afbeelding

Skye

Berichtdoor Skye » Di Okt 04, 2011 18:35

boris schreef:
Skye schreef:Knap vind ik het zeker, maar het zal wel aan mij liggen maar ik vind het er niet bepaald gezellig uitzien.

waarom niet?

die man straalt geen plezier uit. :mrgreen: ik vind het gewoon niet leuk om te zien, een beetje te zeg maar .
maar misschien ben ik gewoon jaloers.......(ben jullie maar voor ;-) )

boris

Berichtdoor boris » Di Okt 04, 2011 18:43

die man kijkt idd knap chagerijning, maar misschien heel gecontreerd voor de route. ik krijg ook altijd de vraag als ik druk ben: ben je boos?
maar die hond heeft er schik in. en idd dat is voor die border collies appeltje eitje! en bea ook al zit je straks in ratjetoe ''heeft geen naam meer'' dan ziet dat met onze honden er nog anders uit dan die perfecte borders.... hahahaha

(ik zou ook lang overdoen met boris, boris vind alles wat nieuw is eng. dus eroverheen moeten lopen/langsheen al helemaal. laatst moest hij over omgekeerde specietonnen. ENG. en toen hij er eenmaal op had gestaan vond hij het helemaal geweldig. nou ziet hij een specieton en denkt LEUK ik ga erop staan! hahaha dus die angst bij het schot wordt straks ook wel LEUK schot, nog LEUKER de DUMMY)
Groetjes Herma
Afbeelding

ranetje

Berichtdoor ranetje » Di Okt 04, 2011 18:53

Bea schreef:Heel knap, maar hoe lang zouden ze daarvoor wel niet getraind hebben? Als ik dat zie dan denk ik, nou, bij mij slaat de seniele aftakeling dan al behoorlijk toe, want ik zou dat allemaal niet eens kunnen onthouden. Laat staan het achter elkaar doen en nog goed ook. :mrgreen:

Ik heb zo het vermoeden dat hij aanwijzingen krijgt welk onderdeel hij moet gaan lopen. ::wink:
Afbeelding

Kahlil Gibran

Korthaar

Berichtdoor Korthaar » Wo Okt 05, 2011 05:51

De hond heeft er zo te zien wel schik in!

Dacht altijd maar, dat ik elke dag de wildakkers op moest zoeken om Luna te plezieren.
En dat deed ik dan ook. ;-)
Mja, Luna apporteert inmiddels uit alle hoeken en gaten van mol tot roofwild en alles daartussen en heeft een veldaanpak om je vingers bij af te likken. :woow:
We zijn eigenlijk ook wel eens toe aan een nieuwe uitdaging.
Maar wil eigenlijk ook niet, dat zij al te eyerig op mij wordt. Daar kan ik ook niet tegen.

boris

Berichtdoor boris » Wo Okt 05, 2011 07:01

Korthaar schreef:....
Maar wil eigenlijk ook niet, dat zij al te eyerig op mij wordt. Daar kan ik ook niet tegen.

ik kan dit ook met boris doen, maar die is vooral niet eyerig hoor! soms dat ik denk joehoe!!!! ik sta hier!!!!! zit denk ik niet helemaal in het aard van het beestje. en bovendien hij moet ook nog voor zich uit kijken anders loopt hij min overal tegen aan. vooral met de wandelkunsten van vrouwtje... :grin: lag gister ook alweer bijna languit....
Groetjes Herma
Afbeelding

ranetje

Berichtdoor ranetje » Wo Okt 05, 2011 09:34

Korthaar schreef:....

Dat wordt ze heus niet.
ALS je het al voor elkaar zou krijgen doet ze dat alleen maar als je met een dergelijke oefening bezig bent.
Voor de rest is en blijft het wild belangrijker :8:
Afbeelding

Kahlil Gibran

Terug naar “Diversen”