Zweden, vakantie?

Moderator: Irene

corry/stephan

Zweden, vakantie?

Berichtdoor corry/stephan » Di Mar 04, 2014 18:43

Naar aanleiding van het topic leuke hondencampings, was ik benieuwd of er nog meer mensen ervaring hebben met hond mee naar Zweden. Met jonge Sien zijn we nu 2x naar Frankrijk geweest en een keer door familiebesognes in Nederland gebleven.
Inmiddels begint het Noorden weer te trekken, bovendien heeft Zweden de regels versoepeld. Als we een mooi voorjaar hebben, hoef ik niet perse weer naar warme oorden zoals Frankrijk in juni. Sien kan er toch ook niet echt goed tegen. Dusss, de ogen zijn gericht op Zweden, via Putgarden door Denemarken, brug naar Malmo en dan noordwaarts.
Ik heb bij het topic leuke hondencampings al gezien dat er ervaring is opgedaan zonder hond; wij waren er zonder Sien al meerdere malen, maar heb toen nooit opgelet hoe het zou of kan zijn met hond.
Iemand ervaringen? Of nog tips? Nu prijs ik me wel gelukkig, want met ons VWbusje gaat het met 1 hond prima, 3 zou inderdaad niet passen....
Afbeelding

Willeke

Re: Zweden, vakantie?

Berichtdoor Willeke » Di Mar 04, 2014 20:13

Geen ervaring mee maar ik dacht dat ze daar wel streng waren met honden aan de lijn. Als ze niet los mogen vind ik dat wel een groot nadeel :???:

corry/stephan

Berichtdoor corry/stephan » Di Mar 04, 2014 21:10

Ja Willeke, dat vind ik ook, Sien moet wel kunnen rennen enz. Dus los van de lijn mogen zou wel fijn zijn.
Afbeelding

Skye

Berichtdoor Skye » Di Mar 04, 2014 21:19

corry/stephan schreef:Ja Willeke, dat vind ik ook, Sien moet wel kunnen rennen enz. Dus los van de lijn mogen zou wel fijn zijn.

Officieel mag het daar niet in de zomermaanden.
In welk land mag het eigenlijk wel, vraag ik me af..

Elianne1968

Berichtdoor Elianne1968 » Di Mar 04, 2014 22:58

Skye schreef:
corry/stephan schreef:Ja Willeke, dat vind ik ook, Sien moet wel kunnen rennen enz. Dus los van de lijn mogen zou wel fijn zijn.

Toen ik in Finland was, hoorde ik dat honden overal los mogen, behalve waar aangegeven staat waar het niet mag. Ook een prachtig land met vriendelijke mensen en lekker eten duim

Marga en haar vriend gaan regelmatig naar Engeland met Isa en laten haar daar ook gewoon los.

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » Di Mar 04, 2014 23:16

Skye schreef:

Oostenrijk!
Hoe het in heel Oostenrijk is, weet ik niet. Maar in het Salzburgerland mag de hond bijna overal los.
Afbeelding

Dieuwke Sanne

Berichtdoor Dieuwke Sanne » Wo Mar 05, 2014 22:15

Volgens mij is het een kwestie van: zorg dat je de medische kant in orde hebt en dan gaan met hond, man en auto! Onze laatste vakantie was inderdaad zonder honden, maar Zweden is wel echt tof. Ik zou zoeken naar goede wandelgebieden en het gewoon uitproberen.

Ervaring heb ik dus helaas alleen zonder hond ...
Afbeelding

Terug naar “Diversen”