Chip geen waterdicht systeem bij vermissing

Moderator: Irene

Poffer

Berichtdoor Poffer » Do Mar 10, 2011 12:09

Het is maar raar geregeld soms.
Afbeelding

Bea

Berichtdoor Bea » Wo Mar 16, 2011 00:22

m@rian schreef:Ik heb trouwens wel even om een update gevraagd op het emailadres dat ik via Google kreeg.

Heb je al iets gehoord?
Mijn Drent is een pràchtvent.
Afbeelding

m@rian

Berichtdoor m@rian » Wo Mar 16, 2011 00:41

Bea schreef:
m@rian schreef:Ik heb trouwens wel even om een update gevraagd op het emailadres dat ik via Google kreeg.

Heb je al iets gehoord?

Nee.

Puck

Berichtdoor Puck » Wo Mar 16, 2011 09:33

Is dit nog steeds actueel ?

m@rian

Berichtdoor m@rian » Wo Mar 16, 2011 09:47

Puck schreef:Is dit nog steeds actueel ?

Dit geval op zich niet,maar het verhaal van de chip wel.

Puck

Berichtdoor Puck » Wo Mar 16, 2011 10:39

Moeten we dus weer eens aandacht aan gaan besteden.

Bea

Berichtdoor Bea » Za Apr 16, 2011 19:02

Heb even gezocht, want ik vond het onbevredigend niet te weten hoe dit was afgelopen. Dit vond ik:

Marboella Lovely Bikkel is weer thuis!!!
01-06-2009

Bikkel is weer thuis!!!

Vrijdagmiddag werden we gebeld door een medewerker van de NDG (Nederlandse Databank Gezelschapsdieren)

Zij had opgemerkt in het dossier van vermiste Marboella Lovely Bikkel, dat er al meerdere keren telefonisch en e-mail contact was geweest.
Hierdoor heeft deze medewerker besloten om contact met ons te maken, zij vroeg of ze ons telefoon nummer mocht geven aan de mensen die Bikkel op dat moment verzorgde.
We hebben haar natuurlijk meteen toestemming gegeven, we hadden dat voorstel zelf maandag al gedaan, alleen toen was het toen niet mogelijk, volgens medewerkers NDG.

Waaruit wij concluderen, dat de media bekendheid, in de zaak Bikkel,
zeker zijn steentje heeft bijgedragen!!!
Via deze weg willen wij dan ook iedereen bedanken die zich ingezet heeft voor de terugkeer van onze Bikkel. “Dank je wel allemaal”!!!

De fam.de Gelder heeft onze Bikkel 5 maanden geleden gekocht via marktplaats, in Nieuwegein.
Zij stonden dan ook perplex toen zij de mededeling kregen, van de medewerker van de NDG dat deze Boerboel vermist c.q. weggehaald was.
We hebben deze familie inmiddels een paar keer ontmoet en alles besproken en geregeld, dat Bikkel weer thuis kon komen.

Gisteren hadden we de éérste ontmoeting met Bikkel, ze is weinig veranderd voor ons, alleen 13 maanden ouder. We hebben de chip voor alle zekerheid ook uitgelezen.
Bikkel ziet er perfect verzorgd uit!!!
Deze familie heeft veel liefde en energie in Bikkel gestoken.

Ook voor hun was dit een héle moeilijke zaak.
Alle partijen waren dan ook zéér geëmotioneerd en het was een moeilijk proces de afgelopen dagen.
We zijn overeen gekomen, dat Bikkel terug zou gaan, naar Claudia en de kinderen.
En de fam. de Gelder intussen een puppy heeft uit onze Marboella kennel.
Nu zijn ze dan ook zéker van het feit, dat ze eigenaar zijn, van een Boerboelpup die op hun naam geregistreerd is bij de NDG.

Wij zijn er van overtuigd, dat de NDG ook lering uit deze zaak kan trekken én misschien haar richtlijnen bij kan stellen.

Bijvoorbeeld:
Dat een dierenarts direct inzicht krijgt in de database van de NDG, als hij een chip uitleest, zou hij direct moet kunnen zien op zijn computer of het huisdier vermist is.
Want dat is nu niet het geval.

Als deze fam.de Gelder géén registratie hadden aangevraagd van onze Bikkel, waren we haar nu nog aan het zoeken.

“Nogmaals willen wij iedereen bedankt die zich heeft ingezet heeft om Bikkel terug te vinden.
Claudia en kinderen en Domien en Marianne.

Het lijkt me dat dit verhaal hiermee dan wel definitief afgesloten kan worden.
Mijn Drent is een pràchtvent.
Afbeelding

patricia

Berichtdoor patricia » Za Apr 16, 2011 20:43

pfff wat een toestand en gelukkig met een goede afloop maar ook wel weer sneu voor die mensen die hem af moesten staan...
Afbeelding

Terug naar “Vermiste (jacht) honden”