Chip geen waterdicht systeem bij vermissing

Moderator: Irene

M@ri@n

Chip geen waterdicht systeem bij vermissing

Berichtdoor M@ri@n » Vr Mei 29, 2009 10:49

Van een ander forum geplukt:
===================
Vanavond vrijdag 29 mei vanaf 19:00u, zal er ieder uur, in het nieuws van TV 10 Brabant Nieuws, aandacht worden besteed aan de vermissing van “Marboella Lovely Bikkel”

Onderwerp : Vermissing Marboella Lovely Bikkel
Diersoort: Zuid Afrikaanse Boerboel
Geslacht: teef
NDG registratie chipnummer 5282100021……
EU paspoort 52831 S 172…
Geboortedatum: 24-12-2007

Vermissingdatum 19-04-2008, Valkenswaard. We hebben de vermissing direct gemeld bij de politie, maar die wilde geen aangifte opnemen, omdat Marboella Lovely Bikkel volgens hen, ook weggelopen kon zijn.
Overal hebben we met man en macht gezocht naar haar, maar tevergeefs….tot op 20 mei 2009 hebben we verschillende tips gekregen en hebben deze steeds nagetrokken maar tevergeefs.

Verder zijn alle instanties die we maar bedacht konden krijgen, aangeschreven en aangifte van vermissing of diefstal gedaan onder andere dieren ambulances , meerdere asiel, websites en natuurlijk de NDG, Nederlandse Databank Gezelschapsdieren want ons Marboella Lovely Bikkel is ook gechipt. Verder hebben wij ruim 400 A4 pagina’s met foto van Marboella Lovely Bikkel opgehangen in Valkenswaard en wijde omstreken.

Op woensdag 20 mei 2009 heeft een medewerkster van de NDG, Thea Traal genaamd, om 11:07u het contact nummer ingesproken met de vraag of wij Marboella Lovely Bikkel verkocht hadden, want er is een aanvraag binnen gekomen, om Marboella Lovely Bikkel met identiteit chipnummer 5282100021….. op een andere eigenaar over te schrijven .

In verband met Hemelvaart en weekeind hebben wij pas op maandag morgen contact kunnen maken met de NDG. Eerder was het telefoonnummer van de NDG doorgeschakeld met dierenambulance Amsterdam.
Aan de NDG medewerker genaamd Rieta den Toom, vertelde wij dat Marboella Lovely Bikkel weggehaald cq verdwenen is en wij onder geen beding wilde, dat zij overgeschreven wordt naar nieuwe eigenaren.

Onze vraag aan deze medewerker was:
Zou u zo vriendelijk willen zijn, mij het adres te geven, van de mensen die Marboella Lovely Bikkel hebben.

Antwoord: nee, dat gaat niet.
Wij konden een schriftelijk verzoek richten aan het bestuur van de NDG, om de gegevens van deze mensen eventueel te verkrijgen.

Deze regelgeving wordt door de NDG gehanteerd in verband met privacy overweging.
De NDG heeft als standaard regel, dat deze de contact persoon bellen, als er een melding binnen komt om verzoek van eigenaars overdracht, of adreswijziging zonder ingevulde mutatie kaart te hebben mogen ontvangen.

De raad van de medewerker was:
Om het schriftelijke verzoek te laten doen door een advocaat, dan komt het beter over, werd door de medewerker gezegd.

Daarop volgend ben ik samen met de verzorger, naar het politie bureau Valkenswaard gegaan om daar ons verhaal te doen. Maar de agente achter de balie wist niet of de politie zich hier wel mee wilde bemoeien.
Na wat aandringen was ze bereid om de NDG te bellen, maar zij kreeg het standaard antwoord wat wij ook hadden gehad.

Toen hebben we onze dierenarts die de chip geplaatst heeft er bij betrokken.
Hij was graag bereid om ons te helpen en zou het regelen, dacht hij.
Maar ook hij, kreeg hetzelfde antwoord bij de NDG.
Om het schriftelijke verzoek te doen aan het bestuur van de NDG.

Wij hebben op 27-05-09 contact gezocht met de Raad van Beheer.
Dit omdat zij ook betrokken zijn bij de NDG en dus ook reclame maken voor het chippen van huisdieren. Ook daar kregen we hetzelfde verhaal te horen als bij de NDG.
Een vermist of gevonden dier wordt terug bezorgd door de dierenambulance naar de eigenaar.
Nu heeft een dierenarts een nieuwe eigenaar zijn/haar gegevens willen aanpassen bij de NDG via chipnummer melding van onze Marboella Lovely Bikkel, dus is onze hond terecht cq gevonden. Vervolgens heeft de NDG contact met ons gezocht en nagevraagd of deze hond een nieuw adres heeft gekregen, waarop wij het antwoord hebben gegeven, dat Marboella Lovely Bikkel nog steeds vermist is en wij géén toestemming geven om deze hond op iemand anders zijn naam te zetten.

Een dierenarts die uiteindelijk ook chipt heeft geen inzage in vermiste-gestolen huisdieren in hun systeem en hebben ook géén overleg met andere dierenartsen hierover.
Waaruit blijkt dat chippen géén waterdicht systeem is.

Het pamflet : “Maak van je dier geen asielzoeker, “Chip je dier!”
En laat het registreren!
Laat voor ons als huisdier eigenaren véél te wensen over op deze manier.

Wij hebben gevraagd aan de medewerker van de NDG om in contact te komen met iemand van het bestuur van de NDG om duidelijk te krijgen wat de richtlijnen zijn,
voor aanvraag gegevens vrij te krijgen.
De medewerker heeft intussen telefonisch contact gemaakt en het bestuurslid dhr. van Herpen ingelicht over de situatie en deze man zou ons spoedig terug bellen.
Maar tot op heden heeft dhr. van Herpen niet teruggebeld.

Donderdag 28 mei hebben we het dossier wat we zover verzameld hebben overgedragen aan een advocaat, hij zal een brief op stellen gericht aan het bestuur van de NDG met het verzoek om de gegevens vrij te geven.
Hij weet nog niet wat de inhoudt zou moeten zijn, omdat we geen richtlijn hebben ontvangen van de NDG. Maar gaat toch een brief opstellen om de gegevens vrij te krijgen bij de NDG.

Wij gaan er voor als nog vanuit, dat de mensen die de papieren van Marboella Lovely Bikkel aangevraagd hebben, te goeder trouw zijn en niet weten dat zij weggehaald of verdwenen is van een afgesloten terrein.

Wij hebben naar onze mening niet het adres nodig, waar de hond zich bevindt, iemand anders bv dierenambulance kan Marboella Lovely Bikkel ophalen .
Wij willen onze hond Marboella Lovely Bikkel terug, daar gaat het ons om.

De periode van ruim 13 maanden heeft ons al véél te lang geduurd en hopen dan ook dat dit snel opgelost kan worden.

Met vriendelijke groeten , Marianne Coppelmans
en verzorgers Claudia Smulders en kinderen

MISSCHIEN WILLEN JULLIE DIT BERICHT VERDER VERSPREIDEN VOOR ONS?

VRIENDELIJK DANK,

MARTINE

Roswitha

Berichtdoor Roswitha » Vr Mei 29, 2009 10:59

Tjee, daar ben je dus mooi klaar mee als eigenaar :shock: Denk je dat je je hond gevonden hebt en op kunt halen, moet je eerst hemel en aarde bewegen om hem ook daadwerkelijk terug te krijgen.

Misschien moeten de instanties na verloop van tijd eens hun regels toetsen of ze wel werkbaar zijn. Van achter een buro regels opstellen is toch iets anders dan de praktische uitvoering ervan.

Bij de Raad van Beheer is nu ook de nieuwe eigendomsverklaring ingevoerd. Nou je hebt dus echt een probleem als de vorige eigenaar niet wil meewerken aan de overschrijving naar de nieuwe eigenaar of als het document zoek raakt. Gevolg is dat bv de gezondheidsonderzoeken op naam komen en de uitslagen gestuurd worden naar de oude eigenaar :roll:
Groet,
Roswitha

Afbeelding

4 generaties,
Lana, Lisa, Dagmar en Felís.
Dagmar, Esmee en Tessa in dierbare herinnering, ik mis jullie nog iedere dag.

M@ri@n

Berichtdoor M@ri@n » Vr Mei 29, 2009 11:09

Roswitha schreef:Tjee, daar ben je dus mooi klaar mee als eigenaar :shock: Denk je dat je je hond gevonden hebt en op kunt halen, moet je eerst hemel en aarde bewegen om hem ook daadwerkelijk terug te krijgen.

Vandaar dat ik het hier ook plaats;dit is de bureaucratie ten top :evil:

drentlover
Site Admin

Berichtdoor drentlover » Vr Mei 29, 2009 11:09

Nou daar ben je inderdaad dan lekker klaar mee, ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
Groetjes Sonja

ranetje

Berichtdoor ranetje » Vr Mei 29, 2009 11:29

Nou daar ben je dan mooi klaar mee :?
Afbeelding

Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

maron

Berichtdoor maron » Vr Mei 29, 2009 11:39

nou lekker dan... :? kan je niet eens je eigen hond terugkrijgen. :evil:

je zou toch bijna denken aan emigreren, door alle scheve toestanden hier, daders ( whatever ze ook gedaan hebben) staan sterker in hun schoenen en worden beschermd, en de slachtoffers die hebben lekker het nakijken... hoezo fijn nederland ( ok er zijn een aantal dingen wel goed geregeld, maar daar zijn ze ook al aan het sleutelen)
bah!!!!

M@ri@n

Berichtdoor M@ri@n » Vr Mei 29, 2009 11:45

Ik hecht meteen aan een pup en zou hem dus ook terug willen.Isse mijn! :evil: :evil: :evil:
Ik begrijp dan ook niet dat er mensen zijn die de hond dan bij de nieuwe "eigenaar" zouden laten.Ten eerste is er een stukje van mij gestolen en ten tweede moet misdaad niet beloond worden.
En degene die deze pup gestolen heeft is beloond.

Tibbe

Berichtdoor Tibbe » Vr Mei 29, 2009 13:04

Nou zeg....zal je maar gebeuren...lekker geregeld dan :evil: Dat ze maar met hun tengels van mijn dieren afblijven :evil:
Afbeelding
Miriam, Tibbe en Pleun.

Poffer

Berichtdoor Poffer » Do Mar 10, 2011 10:31

Ah nee!!
En dan ook al 13 maanden lang wachten..
Ik zal heeeeelemaal gek worden!!

Weet iemand hoe het er ondertussen mee staat?
Afbeelding

Bea

Berichtdoor Bea » Do Mar 10, 2011 10:46

Wel alle..........xxkwaad ](*,) :evil:

Hou je ons op de hoogte van het vervolg?
Laatst gewijzigd door Bea op Do Mar 10, 2011 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Drent is een pràchtvent.
Afbeelding

m@rian

Berichtdoor m@rian » Do Mar 10, 2011 10:47

Poffer schreef:Ah nee!!

Nee,maar het is goed dat je het weer ophaalt want ik plaats het meteen even op mijn blog aangezien ik het idee heb dat bureaucratie niet zo snel verandert.

Bea

Berichtdoor Bea » Do Mar 10, 2011 10:51

m@rian schreef:
Poffer schreef:Ah nee!!

Nee,maar het is goed dat je het weer ophaalt want ik plaats het meteen even op mijn blog aangezien ik het idee heb dat bureaucratie niet zo snel verandert.

Ga ik ook doen.
Mijn Drent is een pràchtvent.
Afbeelding

m@rian

Berichtdoor m@rian » Do Mar 10, 2011 11:05

Ik heb trouwens wel even om een update gevraagd op het emailadres dat ik via Google kreeg.

Poffer

Berichtdoor Poffer » Do Mar 10, 2011 11:08

oke, ben namelijk erg benieuwd hoe het is afgelopen!
Sta je dan met je goeie gedrag en je gechipte hond..
Afbeelding

m@rian

Berichtdoor m@rian » Do Mar 10, 2011 11:43

Poffer schreef:oke, ben namelijk erg benieuwd hoe het is afgelopen!
Sta je dan met je goeie gedrag en je gechipte hond..

Ja dan sta je mooi te kijken.
Maar het is net als met je gestolen fiets waarvoor je ook hemel en aarde moet bewegen om hem terug te krijgen als je hem zelf vindt.
Als je geen aankoopbon of zo kunt overleggen ben je hem gewoon kwijt.

Terug naar “Vermiste (jacht) honden”